Lill-julafton.

Då var dagen innan julafton här. Sovit bort nästan halva dagen. En viss person har stört min dygnsrytm rejält. Mår inte så bra av det utan mitt tålamod som normalt sett är ganska så stort (tycker jag själv i alla fall) krymper rejält. Är sådant som går ut över mina kära bröder, då storasyster inte tål när de börjar slåss, skrika och härja precis vid granen när julklapparna skall fram. Ajaj, man ska ju egentligen vara snäll så här i juletider.

I övrigt har jag idag hunnit med att dammsuga huset, göra julgodis, laga mat till smågrabbarna, handla sista julklapparna med lillebror, ta fram tomtarna (som borde kommit fram för länge sedan) och lägga julklapparna under granen. Har haft ett intressant och givande (hrm) samtal med Simon och David vid middagsbordet under dagen. Handlade om vad saker och ting heter baklänges. Simon blir Nomis. David blir Divad. Camilla blir Allimac. Urartade rätt fort när David sa "vad blir ppons baklänges då?!" och sedan gapskrattade de där båda i en kvart. Tänk vad kul man kan ha när man är elva år! 

Kvällen skall spenderas på hemmaplan där familjen skall ha en traditionell lill-julafton. Serveras lutfisk. Men bara till de vuxna. Vi barn föredrar varmrökt lax. Jag vet, jag måste bli vuxen snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback