Snart är det.. schhhh.. säg det inte!

Regn, mörka moln, solsken, höststormvindar och regnbåge. Det var vädret på väg hem från stationen idag, i augusti! Jag och Lina stötte på en liten vithårig dam som var ute och gick med sin rulator. Stackaren var väl rädd för att bli blöt för hon tog på sig en plastpåse på huvudet. Vem behöver regnjackor? Det viktigaste måste väl ändå vara att man inte blir blöt om sitt fint upprullade hår? Haha!

Snart är det äntligen helg var det någon som sa. Snälla, påminn mig inte! Själv skall jag spendera fre-sön i Älmhult. Skall jobba samt stirra in i vägg i en lägenhet som ligger mitt i byn (jo tydligen säger man så i Älmhult även om det känns helt främmande och märkligt) i min ensamhet. Men i och med att vi närmar oss helgen närmar vi oss också måndag (logiskt kanske?) Måndag, måndag, underbara måndag (det är inte ofta man längtar efter måndagar!). Ledigheten har sällan varit så efterlängtad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback