Depp

Idag är en sådan där dag då man önskat att man aldrig hade vaknat utan istället sovit bort hela dagen för att vakna först imorgonbitti. Klockan är inte ens halv tio och ändå har allt som kan gå fel faktiskt gått snett. Regnet öser ner, kollat in SMHI:s hemsida och visst ska det regna även ikväll (på Campusfestivalen!!). Skulle titta på vädret på TV:n men ingen av våra tv-apparater tycks vilja fungera idag. En mycket ovänlig och ovälkommen vän har kommit tillbaka. Mitt getingbett som jag fick för några dagar sedan har växt och är nu nästan en decimeter stort i diameter, täcker en stor del av vaden och kliar och värker. Jag har knappt sovit en blund inatt, har vridit och vänt på mig i sängen utan att John Blund riktigt har velat infinna sig. Detta resulterar i ett bitskt humör (även av en annan orsak) och påsar under ögonen. 

På det hela är det meningen att jag ska ta mig till Växjö idag där det förmodligen regnar ännu mer än vad det gör här (som vanligt!), ha roligt och vara social ikväll när jag som sagt helst bara vill glömma att denna dagen existerade. Hoppas dock på att det blir ljusare framåt dagen (även om det forsätter att regna) så jag åtminstone inte förpestar för de andra som ska ha roligt ikväll.


Ursäkta det deppiga inlägget, vissa dagar är helt enkelt värre än andra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback