Slut.

Blank. Borta. Huvudvärk. Pluggångest. Trött. Slut.

Känner mig som en vandrande zombie som försöker men som inte orkar.

Är ju inte ensam om att inte ha läst i alla fall. Finns tydligen de som inte läst ett enda kapitel har jag fått höra idag (jag har åtminstone läst två!). Fattar inte hur de kan tro att det ska räcka med att plugga 8 timmar per dag när man vissa dagar har föreläsning i totalt fem timmar. På de övriga tre timmarna ska man hinna arbeta med projektarbetet (som sätter betyget på hela kursen!) samt hinna läsa både i boken och alla dessa vetenskapliga artiklar för att kunna klara duggorna. Dessutom MÅSTE jag renskriva alla mina föreläsningsanteckningar direkt efter föreläsningen för att de överhuvudtaget ska gå att tyda. Bara det tar ett antal timmar. Ja mer än åtta timmar blir det ju lätt hur man än vrider och vänder på det. Någon som känner för att plugga 24 timmar per dygn (eller 23 kanske så man åtminstone får en timmes sömn!)?

Visserligen hinner man kanske mer om man struntar i att skriva onödiga blogginlägg - pucko!



Kanske skulle ta min timmes sömn nu direkt.. hade verkligen varit i behov av den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback