Glasögonorm

Jaha då var man glasögonorm (igen egentligen efter en massa år av slarv!). Inte för att jag tror att jag kommer använda dem i så stor utsträckning. Har haft på mig dem i drygt en timme nu och vantrivs redan! Känns konstigt att ha de där på näsan, se en skarv när man tittar lite snett uppåt. Dessutom är allt snett och konstigt (eller är det så att det för en gångs skull är rätt men att jag är van vid att allt ska vara snett - gud så komplicerat!) och allt har helt plötsligt fått vääääldigt skarpa konturer. Men jag kan ju använda dem ibland i alla fall (ekonom som jag är; de kostade ju faktiskt en hel del!!) som exempelvis på föreläsningarna. För visst är det skönt att vila ögonen en aning.

Min tioåriga lillebror sa för ett antal år sedan att har man glasögon så innebär det att man är smart. Hm! Ja i och med att man är blond kanske detta väger upp - vem vet?!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback