Utomlandsstudier?

Precis hemkommen från ett informationsmöte angående utomlandsstudier. Tankarna snurrar och jag känner mig förvirrad än någonsin. Utomlandsstudier eller studier på hemmplan i Växjö? Hm.. Men lite utomlandsstudier i Danmark då, i Köpenhamn eller något, det borde väl funka? Ett par timmars tågresa hem - kanon! Nähä, inte det.. Nej tydligen måste man bege sig låååångt bort härifrån. USA? Hallå, vet ni hur långt bort USA ligger? Att ta sig hem därifrån är näst intill omöjligt. Skulle jag bosätta mig alldeles ensam på andra sidan jordklotet? Ni är inte kloka!

Nä, ska det bli utomlandsstudier får det nog bli Österrike. Vaddå, vad är det för fel på Österrike? Ansökningsdag den 15 november - lågnt kvar (hrm)! Kanske bättre med utomlandsstudier år fyra? Det man inte vill göra nu är bäst att skjuta upp - mkt bra filosofi!


Fan, det är så lätt att säga till alla andra "Det är klart du ska ut och resa, plugga utomlands och se dig om i världen!" men så fort det kommer till egen krita sticker jag svansen mellan benen, livrädd och skamsen! Pinsamt...

Kommentarer
Postat av: Daniel

Ta chansen och besegra rädslan =D Utlandsstudierna kommer ju göra dig till en - allra minst - modigare människa

Och jag längtar efter att läsa utomlands. Kan knappt bärga mig

2007-10-22 @ 16:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback