Helg i hemmamiljö

Då var jag hem-hemma i Ronneby. Mathias och Pappa har precis begett sig till Växjö för att se matchen mellan Öster och Mjällby. För ett ögonblick funderade jag på att följa med men ångrade mig snart. Är faktiskt skönt att bara vara hemma i Ronneby och inte göra någonting alls tillsammans med mamma och Simon. 

Igår firade vi morfar i Backaryd. Jag och Lovisa placerade oss som vanligt i mormor och morfars sovrum där vi låg och pratade om allt mellan himmel och jord. Saknat dessa stunder! På kvällen kände jag mig lite halvdåsig så blev ingen inflyttningsfest i Karlskrona (tyvärr!) utan istället en tvkväll med Svensson Svensson tillsammans med far, mor och Simme. Matte var tydligen ute på något sorts gallej och mamma var lite orolig. "Kan inte du ringa Mathias och fråga var han är? Han blir så arg när jag ringer..". Turligt nog hade lillebror stängt av mobilen så där slapp jag en utskällning. Hehe! Hur som helst trillade han in vid två-tiden och då sov jag.. DJUPT! Faktum är att detta är den första natten på mycket länge som jag sovit ordentligt och inte legat och snurrat i 3 timmar innan John Blund till slut beslutat sig för att besöka Camilla. Gick och la mig 22.15, somnade kort därefter och sov till klockan 9.01 i morse - ja tänk vad lite hemma-miljö kan göra!

För er som undrar; jag kommer anlända till Växjö imorgonbitti och då ska jag även hämta upp min cykel som nu ska ha fått ett splittans nytt bakdäck. Vi ses då! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback