Gröna fingrar trots allt?

Jo tack, jag inser att klockan är mycket och att jag borde sova och jag lovar att efter detta blir det sängen bums! Ville bara publicera en bild på min stolthet här i lägenheten - min blomma! Denna inhandlades i mars/april någon gång tror jag och vet ni vad - den lever fortfarande! Är otroligt imponerad av mig själv (eller ja snarare av blomman som överlever mig - blomsterdödaren nummer 1!)!  Kanske skulle hoppa av ekonomprogrammet och satsa på en lysande blomkarriär istället.. Kunde ju starta en blomsterhandel som endast innehåller tåliga växter som min garderobsblomma.


Så från experten; 
Mitt blomsterråd till er som vill ta hand om er garderobsblomma lite extra; missköt den så mycket ni bara kan (vattna absolut inte för mycket utan tvärtom!) och ni kommer få en blomma som växer så det knakar..

Kommentarer
Postat av: Karin

jag har inte gröna fingrar, tyvärr

Postat av: malin

jag vattnar aldrig min blomma de funkar utmärkt. de har levt ett helt år nu!

2007-10-08 @ 11:01:06
URL: http://malinst.blogg.se
Postat av: L

Dessa blommor är mycket tåliga ^_^ Grymma som fan! Tror nog att ingen kan hantera dem dåligt - eller jo - dom som vattnar ihjäl dem! :S

2008-02-01 @ 18:18:10
Postat av: Camilla

Haha, jo märkt detta... Vem nu L än är..

2008-02-01 @ 18:19:31
URL: http://camiiiilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback