Spindelmannen och förvirring

Har nu ägnat en timme åt att få in de grundläggande antagandena om de olika perspektiven. Efter att ha konstruerat de mest fantastiska minnesbilder av strukturella perspektivet, HR-perspektivet och politiska perspektivet återstod sen bara  symboliska perspektivet. Hm, att rita minnesbilder om detta perspektiv var värre.. Plötsligt fick jag en jätte bra idé (tyckte i alla fall jag!) och var tvungen att berätta det här för Johanna. "Om vi tänker oss att du är Spindelmannen så är det ju ingen som vet om att du är det men du gör ju en massa bra saker ändå! Det är alltså vad som uttrycks som är det viktiga, inte vad eller vem som producerar det!" 

Så en av mina minnesbilder till det symboliska perspektivet är nu att Johanna egentligen är Spindelmannen fast ingen vet om detta.. En annan superbra minnesbild är på mig själv - en förvirrad individ och symboler verkar för att minska förvirringen i våra liv. Mkt bra, mkt bra - allt går framåt!

Snacka om bibliotekssyndromet... Är nu bara hemma en snabbis för att hämta min plånbok. Tydligen måste man ha en ny miniräknare i nästa kurs. Hm, ser verkligen fram emot detta.. blää! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback