Sikta mot stjärnorna och hamna i närmsta grantopp

Tänkte att det skulle serveras pannkakor till kvällsmat i afton. Hade en förhoppning om att mina pannkakor skulle se ut ungefär som pannkakor brukar se ut. För att sammanfatta det hela kan man säga att jag siktade mot stjärnorna och hamnade någonstans i närmsta grantopp, en mycket låg gran (har så pass mycket självkännedom att jag kan erkänna att jag inte är någon pannkaks-expert!). Gjorde en halv sats, dvs. till 2 personer, och utav den smeten fick jag till EN pannkaka och resten blev mest trasiga delar. Tror att jag brås på min farfar, han är en mästerkock som lagar världens godaste mat men han är ingen höjdare på att göra hela pannkakor (enda skillnaden är väl egentligen att jag inte är någon mästerkock i övrigt heller). Eller så kan jag ju skylla på min usla stekpanna (ännu en sak jag kan önska mig i julklapp!).

I afton är det fotboll (något som alla tycks prata om). Själv har jag tänkt titta på "Bonde söker fru" (ett måste!) och "Greys anatomy". Fram tills dessa två underbara program börjar har jag tänkt lyssna på jullåtar (japp, ni läste rätt - gäller att börjas i tid!).

"Alltså 10 upphöjt till 2.. det blir 100 va?" Hm, bibliotekssyndromet har den inverkan på mig att ALLT blir roligt (kan inte sluta skratta) samt att hjärnan slutar fungera.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback