Mitt drömboende

Mamma ringde precis och läste upp en liten text som jag skrev någon gång på lågstadiet..

"Mitt drömboende. Jag skulle bo i ett stort hus. Mitt rum skulle vara det största rummet i huset. Jag skulle ha en stor säng med en himmel ovanför. Det skulle finnas en stor matsal med ett stort bord och 20 stolar. Jag skulle ha en egen pool. Det skulle finnas ett stort tv-rum med 2 soffor och 2 tv-apparater. Min lillebror skulle ha sitt rum i garaget."

Om drömmen slagit in? Njaa.. Just nu bor jag i en studentlägenhet på 25 kvadrat, någon himmelsäng har jag inte (och vill för övrigt inte ha någon heller!), äger inget matbord överhuvudtaget (antar att mini tv-bord inte räknas) och någon pool har jag då absolut inte! Äger visserligen en soffa och en tv - men det är väl allt! Hur är det då med Lillebror? Nja, visserligen har han sitt rum i källaren hemma i Ronneby men dock inte i anslutning till garaget så inte ens den önskan slog in.. Hehe!

Kommentarer
Postat av: Julia

Haha! Kanske är tur att man förändras ändå vettu:) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback