Barnslig förtjusning

TV:n slås på och första program som hon möts av är "Mimmi". Mimmi - det var ju evigheter sedan! Mimmi, den lila tjejen vars pappa är brevbärare och vars mamma är servitris på restaurang Svanen. Mimmi, den lilla tjejen med sin tuffa och lite luriga bästis Oskar. Mimmi vars lärare  har ett monster inne i ett av sina skåp inne på kontoret - den Mimmi! Minns ni henne? Klart ni gör - det måste ni göra!

Okej, det är möjligt att jag snart har nått en ålder på 21 år men vad sjutton - lite (hrm ja, eller mkt kanske!) barnslig får man väl ändå vara.. Mimmi var ju ändå (och är kanske?) ett av mina favoritbarnprogram - sådant borde de visa mer av på tv!


- Vad har de för religion i Kina?
- Det vet jag! De är kommunister..
 

HAHA, ja det säger ju allt.. ;)


Kommentarer
Postat av: Kossan

Godkväll. Först och främst, jag lyckades också hamna framför Mimmi. Var totalt oförstående (måste ha missat det fantastiska med det när jag var ung)men fastnade snabbt. Vidare tänker jag bara försvara mig genom att påtala det uppenbara: jag är både blind och döv ibland. Kombinera det med ett ytterst förvirrat tillstånd och du får religionen kommunism..

2007-05-10 @ 21:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback