Skrivna ord

Osynliga tårar i mängder hon kan gömma,
oftast i hopp om att hon allt ska glömma.
Att detta ej hjälper är dock allmänt känt,
det är svårt att glömma det som en gång har bränt.
Hon kan alltid skratta, hon kan alltid le,
men vad som döljs under ytan, det kan ingen se.
Att öppna upp och visa känslor är inte alltid lätt,
trots att det är det enda som faktiskt är rätt.
Osynliga tårar därför inombords rinner
och smärtan hon känner evigt påminner.
Ja smärtan inombords till viss del alltid finns,
men samtidigt är det mycket fint som hon minns.
Inget vill hon glömma utan allt vill hon ha kvar
och ingen kan ta ifrån henne de minnen som hon har.
Och trots att det finns en smärta som bränner

är det ändå lycka i minnena hon känner.



I brist på annat att göra ikväll har jag skrivit dikter, dikter i mängder. Skriva har sedan urminnes tider haft en lugnande effekt på mig och så är även fallet ikväll. Att jag sedan inte är något mästerpoet är en sak men vad gör det - jag skriver ju för att hålla mig sysselsatt och inte för att prestera något bra. Nej, jag ska inte bli något poet när jag blir stor - jag ska bli ekonom (hur kul det nu än låter?).


Kommentarer
Postat av: Miss E !

Ja visst va dom söta ! :) Trevlig helg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback