Motivationen i topp - eller?

Idag påbörjades en ny kurs, kalkylering och internredovisning. Ska vara den svåraste kursen hittills enligt många och även enligt vår föreläsare. Ivriga att sätta igång med den nya kursen så blev det en dag full med plugg. Eller? Nej, inte riktigt.. Efter introduktionsmötet blev det en sväng ner till stan med Johanna och Malin.. Eller ja, en sväng kanske var lite milt uttryckt, det blev ett antal timmar nere i stan. Än så länge har jag inte läst något och har ingen större ambition till att göra det heller just nu. Men imorgon - då! Detta ständiga imorgon..  

Back on Campus är jag i alla fall nu. Har haft en toppenhelg! Var jätte skönt att få komma hem.. Var nästan så att jag kände för att flytta hem igen och strunta i allt vad plugg heter, men bara nästan. Skulle inte överleva mer än någon vecka hemma ändå.  

Våren har dessutom kommit och det med besked! Hela dagen har det vimmlat av studenter på gräsplätten utanför och grillats har det gjorts för fullt. Och igår plockade jag vit- och blåsippor - finns det något underbarare?


Allt var där - igen! Men denna gången var det annorlunda, på ett helt annat plan. Jag vet det du vet och du vet det jag vet. Livet är trots allt underbart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback