Kurs; Positivare livssyn

Mamma har varit på en kurs som gick ut på att man ska få en mer positiv syn på livet. Hon ringde för en liten stund sedan och då berättade jag att tentan börjar närma sig och att jag definitivt inte har studerat (!!) i den mängden jag borde. Dessutom har föreläsaren berättat och så mycket som 97% har kuggat på tentan tidigare. Vad blev då min positiva mammas svar? "Men du får ju tänka positivt, det är ju ändå 3% som klarar det!". Tack Mamma, nu känns det ju mycket lättare! Hm!

"Om du inte vet vad du ska välja måste du vända på det hela och bortse från hindrena. Om du visste vad du skulle välja - vad hade du då valt?". Ja du Mamma.. Mycket kloka ord! (Undrar om föreläsaren gav samtliga kursdeltagare en hjärntvättning?!)


Vet inte hur jag ska göra med någonting. Känner mig inträngd i ett hörn som jag inte vet hur jag ska komma ur. Men förhoppningsvis ordnar det sig, som alltid! Undrar om Camilla är ett annat ord för korkad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback