I en helt annan värld..

Musik har en förmåga att trollförbinda mig på ett sätt som nästan är otäckt. En liten låt och sen befinner jag mig i en helt annan värld. Känslor, minnen, ord - allt kommer tillbaka! I brist på annat att göra (med andra ord, då jag egentligen skulle pluggat) gick jag igenom min dator och hittade en gammal spelningslista. Innehåller låtar som jag aldrig lyssnar på numera. Så just nu är det Vår/Sommar2006 för min del och jag befinner mig inte alls i min lilla lägenhet i Växjö utan någon helt annanstans. 

Vi ses igen när musiken tystnar, då landar jag förhoppningsvis i verkligheten igen..

Du var ensam på en färd någonstans
Du söker efter vad?
Leta länge utan finna svar
på jordens alla hav


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback