I andra hand?

"Det känns som om jag alltid kommer i andra hand! Du bara umgås med dem hela tiden.."


Det är jobbigt att försöka vara alla till lags, samtidigt som man själv ska må bra och känna att man lever livet som man själv vill. Tyvärr är jag inte felfri, jag kan inte fixa allt och jag är ingen supertjej. Jag vill gärna vara det - tro mig, det vill jag verkligen - men så är tyvärr inte fallet. Kunde jag så skulle jag vara på flera ställen samtidigt, jag skulle fixa både det och skolan galant och ändå skulle jag själv må kanonbra! Men livet fungerar tyvärr inte så.. Jag hade gått sönder, gått av på mtten, för det är det som händer när olika viljor tar tag i en och drar åt olika håll. Någonstans där i mitten har jag dessutom min egen vilja, men vad jag vill och vad som är realistiskt är tyvärr två olika saker ibland. Ibland måste jag tänka lite mer på vad jag orkar, vad jag hinner med och kanske inte lika mycket på vad jag egentligen vill. Det finns dessutom flera i mitt liv som är viktiga - det är svårt att hinna med alla men det innebär inte att jag tycker mindre om vissa. Hoppas att du förstår det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback