Den fruktade dagen..

Fyra timmar kvar till 10-poängs-tentan i handelsjuridik.. Hur det känns? Jobbigt! Hur det kommer att kännas efteråt? Underbart! Vill bara bli av med allt som har med lagboken att göra, åtminstone för en helg så får jag väl försöka ta tag i mig själv till omtentan. Försöker just nu få mig själv att låta bli att plugga (hur dumt det än låter!). Börjar jag läsa nu kommer jag vara helt slut i huvudet när jag väl ska få ut mina svar på ett papper. EG-rätten, konkurrensrätten och fordringsrätten.. Blä! Hur kan de vara så korkade ett de lägger en tenta på en fredag mellan klockan 14-19? En tenta som dessutom gälller en halv termin - det är mycket!

Nej jag vill inte, vill inte, vill inte, vill inte.. Å andra sidan vill jag bara få det gjort så är väl lika bra att ta tjuren i hornen - go for it! Att jag inte klarar det är inte hela världen. Förr skulle tanken på underkänt göra mig nedstämd men numera är det snarare tanken på att jag då måste läsa alltihop en gång till som gör att allt känns skit. Nej nu ska jag fokusera på allt jag har att se fram emot istället! Vad sägs exempelvis om en middag i stan ikväll med ett antal stjärnor? Nice! Dessutom har jag en kanonhelg att se fram emot då det är hemresa som väntar - efterlängtat!

Håll tummarna för mig mellan 14-19 idag - glöm inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback