Midsommarafton

Trött, sliten och ser allmänt förjäklig ut men hade i alla fall en trevlig midsommarafton 2007 - något annat kan jag verkligen inte påstå!

Midsommarafton spenderades på Senoren i Karlskrona skärgård - solen stod högt på den klarblå himlen, fåglarna kvittrade i träden och vi sprang omkring med blommiga midsommarklänningar och midsommarkransar i håret.. Eller? Nja, stämmer kanske inte riktigt. Moder Natur fick för sig att spela oss alla ett spratt (verkligen ett mindre uppskattat sådant!) och regnet öste ner större delen av dagen. Vid femtiden upphörde det dock att regna men det var fortfarande kallt och ruggigt. Det blev alltså en midsommar med regn, vi var iklädda jeans och fleecejacka(!!) och några blommor i håret syntes verkligen inte till.

Men blev en ganska somrig midsommar ändå då vi på kvällen satt ute under ett partytält och grillade med en hel massa människor samtidigt som barnen (samt några modiga lite äldre barn) spelade brännboll intill. Vid tolv fick tydligen de flesta för sig att nu var det minsann dags att gå och lägga sig. Jag kan verkligen inte säga att jag egentligen hade haft något emot att gå och lägga mig just då för tröttheten hade hängt som ett moln över mig precis hela dagen. Men tydligen var det så att om man var i vår ålder fick man verkligen inte gå och lägga sig så tidigt på självaste midsommarafton! Istället blev det en väldig promenad på över en halvtimme på lantliga grusvägar och kohagar (Väldigt mörka sådana!). Till slut kom vi fram till ett par husvagnar nere vid vattnet där Josse, Jim, Lovisa, Emelie, Lasse, Niklas, Alle och jag skulle spendera natten (något som inte var planerat från början). Kallt var det - väldigt kallt och vi gjorde upp en brasa och satt och pratade (och drack whiskey - urk!) till framåt halv fyra. Då somnade vi sött, eller? Nej inte direkt men det hade vi garanterat gjort om det inte hade varit så jäkla kallt och om det inte var för att en viss person inte kunde hålla tyst utan babblade på som bara den (ingen nämnd, ingen glömd!).

 

En trevlig midsommar blev det i alla fall trots vissa missöden (men vad annat kan man vänta sig då Camilla är i farten?). Tackar samtliga midsommardeltagare som förgyllde min dag!   

  

Kommentarer
Postat av: Niklas

hihih de va skojjsigt de:D

2007-07-10 @ 01:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback