Världens bästa morfar

Tosia bonnadagarna har intagit Ronneby och den annars så tysta staden sprudlar nu av liv och rörelse. Tänk att en gång i tiden tyckte man att tosia var sommarens stora höjdpunkt. Mycket förändras på ett par år.. Gick i alla fall en sväng igår och träffade lite folk som jag inte sett på mycket länge.

Var dock lite nedstämd igårkväll. Jag och Emelie hade precis åkt en karusell när Lovisa och Mike berättade att morfar inte mådde bra. "Han är på väg in till lassarettet för han kan inte andas" sa Mike och nyheten bildade en stor klump i halsen. Inte andas? Lassarettet? Nu? Mitt i natten? Ringde till mamma som med ett par lugnande ord gjorde att allt kändes i alla fall lite bättre. Hon påstod att det inte var så farligt och att hon och min moster skulle följa med honom in till Karlskrona. Han skulle bara hämta lite medicin och sen skulle förhoppningsvis allt bli bra igen. Men innan man fick höra dessa ord hann man tänka mycket. Tänkte på hur det var med morfar, om han skulle bli kvar på lassarettet, hur orolig mormor måste vara, att jag inte varit och hälsat på dem på evigheter, att morfar faktiskt är 80 år fyllda (även om han alltid är VÄLDIGT pigg och alert), hur söt och underbar världens bästa morfar är o.s.v. Mycket riktigt var det inte så allvarligt med morfar, han hade fått ett astmaanfall. Morfar (som har den ständiga "äh-det-är-inget-fel-på-mig-inställningen) hade inte hämtat ut sin medicin och det var därför han hade mycket svårt att andas. Lilla morfar hade varit så imponerad av personalen på lassarettet ("tänk att det finns människor som är så snälla") och precis som vanligt hade han skämtat om allt med alla. Lilla lilla morfar..

Vad händer då ikväll? Ingen aning! Känner för att gå ut och ha lite roligt (svar nej - inte på tosia!) men å andra sidan blev jag rejält omskakad efter det här med morfar igårkväll och faktum är att det är grillkväll hemma hos mormor och morfar ikväll (något som jag hade tänkt att dissa från början) så får se om jag kanske åker dit ändå. Men vill ändå hitta på något annat kul också när det är lördagkväll och allt.. Hm!


Längtar till tisdag - jag, Johanna och Malin i Kalmar - Åh vad jag har saknat er!

Kommentarer
Postat av: m

oj, vilken tur

Postat av: Jooeee

Hoppas att allt är bra med din morfar!! På tisdag gäller det, Kalmar here we come!!:D

2007-07-14 @ 16:07:09
URL: http://jooeee.bloggspace.se
Postat av: Josse

Hoppas allt går bra med morfar.. Ikväll ska vi ha roligt älskling:) Love you... pussssar

2007-07-14 @ 17:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback