Vanlighetens vardag - suck!

En timme kvar tills jag ska befinna mig på jobbet för ännu en jobbardag. Om det känns jobbigt? Faktum är att det inte gör det, även om jag inte tycker att själva jobbet är speciellt roligt, utan för då händer det ju NÅGOT i alla fall. Dagarna bara flyter förbi, den ena mer lik den andra. Händer ju ingenting! Inte för att jag varit hemma så mycket heller precis, faktum är att i fredags spenderade jag min första hemmakväll med mamma och pappa sen jag flyttade till Ronneby för sommarlov. Försöker hålla mig sysselsatt, försöker hitta på saker att göra, försöker se till att det händer något men händer ju aldrig något som är utöver det "vanliga". Mamma blir irriterad på mig allt som oftast för att jag inte kan sitta still, för att jag näst intill klättrar på väggarna. Nu ska i alla fall större delen av familjen bege sig till Halmstad ett par dar vilket innebär att jag och lillebror Mathias får hela huset för oss själva ett par dar. Underbart, frihet - eller? Nja, egentligen innebär det ju bara att det är ännu mindre som händer, då har jag ju inte ens tillgång till någon bil!

Då var snart ännu en helg förbi. Jobbade hela fredagen till klockan nio och resten av kvällen spenderade jag som sagt hemma framför tv:n med mor och far. Lördagkvällen spenderade jag hemma hos Josse. Tog det lugnt framför tv:n, satt och pratade, vaknade(!!) runt tolv och insåg att det nog var tid att köra hem. Åh, jag vad jag har lust att gå ut någon kväll - en vanlig, härlig och rolig utekväll med mycket skratt och dricka. Saknar utekvällarna på Campus!

Nej nu ska jag sluta att klaga! Ska ge en eloge till världens bästa sommarväder (för de som jobbar). Känns inte ett dugg jobbigt att jobba hela dagarna då regnet öser ner och då det känns som om man ska blåsa bort (som idag!). Att det är samma väder under de lediga dagarna är kanske lite mindre kul men man kan ju inte få allt här i livet.. 

Allt för mig - tack och hej! 

image186image185image182image187

Här är lite bilder på folk (onyktra sådana?) som jag firade midsommar tillsammans med.. härlig afton!
1. Emelie, Louie, Josse. 2. Camilla, Emelie. 3. Jim, Alle. 4. Niklas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback