Livet..

Då var det måndag igen. Varför känns det alltid som om det är måndag hela veckan lång? Har varit hemma i Ronneby ett bra tag nu och allt tuffar på i vanlig ordning. Tänk så lätt det är ändå att falla tillbaka till gamla mönster. Man tror att saker och ting har förändrats men nog är det så att vissa saker förändras aldrig. Har kanske varit lite för mycket på sistone, har varit lite för mycket av alla andra och för lite av mig själv. Försöker för mycket att jag till slut går av på mitten och någonstans där mittemellan försöker jag reda upp mitt egna lilla kaos (även om jag absolut inte har något emot att sopa det under mattan för en lång tid framöver).

Saker och ting börjar nå sin spets och ett beslut verkar vara klart. Själv känner jag mig som världens hönsmamma - självklart är jag glad men ändå är jag den som hackar mest, den som ska vara mest realistisk. Blir arg på mig själv när jag tänker på det samtidigt som jag faktiskt tycker att någon bör ta den rollen (hade dock önskat att någon annan hade kunnat göra det). "Vad hade du gjort?". Mycket bra fråga, det är lätt att säga en sak men när man väl står där och inser att nu händer det faktiskt på riktigt finns det inga rätt eller fel längre. En sak är säker - att ångra sig går aldrig och med dagens beslut kommer ånger aldrig ens att kännas vid - kanske positivt? 

I lördags var det lite jobb och resterande delen av dagen spenderades tillsammans med Josse. JAG HAR BADAT!! Så, nu vet alla det - var verkligen på tiden jag tog mitt första dopp i havet för i år. På kvällen blev det lite fest i Nättraby - jag, Josse och Nicklas medan Jim och Alle satt och spelade. Trippel-gänget tog en tur in till stan framåt småtimmarna där det vankades utgång. Vissa är mer konstiga än andra - så är det bara! Och "tsssss" är faktiskt ett jätte bra ord (eller kanske ljud?) trots allt hackande på mig! Tackar för en trevlig lördagkväll!
 
Igår hade Simon och Ludde ett försenat födelsedagskalas, fotbollskalas i Brunnsparken. Ett tjugotal barn spelade fotboll, grillade, badade på brunnsbadet och fick godispåsar då det var dags för hemfärd. Tjejerna var trötta då de var nyss hemkomna från fotbollsläger och det var tydligen mycket roligare att sitta och prata med mig. "Kan inte du komma hem till mig på lördag så kan vi vara då? Vet du var jag bor?". Haha, sååå söta! Idag vankas det lite jobb och ikväll blir det ett besök i Lyckeby (gäller att vara så effektiv som möjligt!).

Oj, hade tydligen mycket att skriva idag för dagens inlägg blev långt.. För er (eller dig) som orkat ända ner hit (antar de flesta gav upp någon gång i början) får jag väl tacka för visat intresse av mitt högst intressanta (hrm!) liv.. Gå ut i solen med er nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback