Halmstad

Japp, det är här jag befinner mig just nu - i underbara Halmstad! Fast det är klart, vädret i Halmstad kanske inte är så förträffligt underbart - molnigt och regn lär det väl bli senare under dagen kan jag tro (var i detta land regnar det inte denna sommar?!). Idag vankas förhoppningvis en liten shoppingtur inne i stan. Något dopp i Tylösand blir det knappast en dag som denna.

Funderat lite; varför inte Halmstad istället för Växjö? Varför valde jag bort sommarstaden med stort S, med de vita stränderna, den härliga pulsen, västkusten med den gögoa dialekten? Varför valde jag istället Sveriges regnigaste stad mitt inne i de småländska skogarna? Hm, mycket bra fråga! Men gjort är gjort och i ärlighetens namn ångrar jag mig nog inte ett dugg ändå!

Lite bilder som INTE är från Halmstad men väl från Blekinges Skärgård vid sommarstugan på Aspan. Titta och njut! (Badkillarna = Ludde och Simme)

image127
image128image129

Kommentarer
Postat av: Anonym

du vet väl att ronneby är sveriges regnigaste stad i sverige hittills i år...;) ses snart du. tåget mot kastrup nästa anhallt. du, jag joeeey och en satans massa fest, sol och bad!

2007-08-02 @ 16:44:38
Postat av: Camilla

HAHA! Jag veeeet.. fatta vad deprimerande det känns att jag har bott i "Sveriges regnigaste stad" (Växjö) i nästan ett helt år och sen flyttar jag hem till Ronneby för att slippa regnet. Vad händer då? Jo, då blir istället RONNEBY utnämnd till Sveriges regnigaste stad. Hm, den där gubben uppe i det blå gillar nog inte mig..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback