Livet enligt Camilla

Livet är svårt,
för svårt för att förstå.
Livet är en väg,
det är bara att gå på.
Livet är en korsning,
vilken väg ska jag ta?
Livet är att välja,
vad vill jag egentligen ha?
Livet är orättvist,
allt går upp och ner,
Livet är kort,
en dag finns vi ej mer. .
Livet är tårar,
du inte allt kan få.
Livet är glädje,
ibland man underbart kan må.
Livet är en längtan,
alltid något du kan sakna.
Livet är märkligt,
att vi varje dag kan vakna.

Ja livet kan vara hårt, till och med riktigt svårt. Men livet också något underbart är, speciellt när man är lite kär. Vad kan då meningen med livet vara? På det kan nog ingen svara. Men mitt liv är i alla fall det bästa, för jag får med stjärnorna på Campus festa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback