Vem har sagt att livet ska vara lätt?

Inte kan man väl tro att framgång kommer av sig själv? Inte kan man väl tro att alla ens drömmar ska slå in medan man bara sitter och kollar på tv utan att göra något? Inte kan man väl tro att livet ska vara lätt?

Alla har vi drömmar, drömmar om att bli någon eller något. Det finns de som har sina drömmar klara för sig, som kämpar för kung och fosterland för att nå till sina drömmars mål. Det finns de som faktiskt har det mesta serverat på silverfat, men dessa är ofta ovanliga undantag. Det finns de som kanske inte riktigt har klart för sig var de vill hamna i livet men som ändå gör så gott de kan för stunden för att göra det bästa möjliga av livet. Och så finns det de vars liv går ut på "mycket snack men liten verkstad". Du vet vad du  vill bli, du vet vad du måste göra för att nå dit men ändå finns uttrycket "jag orkar inte" hela tiden där. Jag vet, jag ska inte säga så mycket jag heller. Jag pluggar definitivt inte i den mängden jag borde. Men det gjorde jag när jag var som du! Och även om jag inte pluggar så mycket som jag borde just nu så pluggar jag ändå oändligt mycket mer än vad du gör. Du säger att du aldrig ska bli som hon! Sorry - det är just där du kommer att hamna som det ser ut just nu. Och det värsta är att du inte tycks se det. Imorgon då! Jo visst, detta ständiga imorgon.. Imorgon ska jag skärpa mig, imorgon ska det bli ordning. Vakna upp och ta tag i ditt liv idag istället!

Livet fixar sig inte av sig själv - endast DU kan göra att dina drömmar slår in. Frågan är hur mycket du är beredd att kämpa för dina drömmars mål..??


Kommentarer
Postat av: Martin

Man skall aldrig sätta upp en tid i framtiden då ens "nya" liv ska börja. Ska man förändra på något så är det lika bra eller snarare bäst att sätta igång på en gång och få det överstökat, annars så görs det inte alls och det gör sig särskilt inte av sig själv precis som du säger.
Men jag kan medge att "jag orker inte just nu" är en fras som jag tyvärr använder aldeles för ofta för mig själv.

Om man bara tar tag i saker och ting så blir de gjorda och man får känna den där sköna känslan av att ha uträttat något när man är färdig.

"Gör det nu, inte sen"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback