Varning

Har varit hemma i Blekinge på tok för mycket på sistone vilket gör att en viss hemlängtan har legat över mig hela veckan. Har ju faktiskt varit hemma två helger i rad (även om det bara var ett par timmar sist). Men i helgen blir jag kvar här även om jag mer än gärna hade velat följa med i Annas bil mot Blekinge idag. Finns ju ett liv där hemma som är så olikt livet här och jag vill gärna vara en del av det livet också. Finns människor i Ronneby och Karlskrona som jag mer än gärna vill umgås med men som jag sällan hinner träffa ordentligt när jag väl kommer hem. Känns som om det är mycket jag missar.. Men samtidigt, hur mycket har egentligen hänt sedan jag flyttade? Nej just det, nästan ingenting! Samma människor gör det de alltid har gjort och ingenting tycks förändras.. Att tiden går är tydligen något som ingen annan än jag reflekterar över. 

Och dessutom saknade jag faktiskt Campus-utelivet rejält förra fredagen så ikväll ska jag ha kul här. Var ju trots allt 2,5 vecka sedan jag var ute på Campus senast (hjälp, var det så länge sedan?!). Och ingen starksprit - för en halv flaska starksprit motsvarade ju som sagt en halv flaska matolja. Men vin gick väl bra, eller hur var det?


Vill också tillägga att jag idag har bejakat min barnsliga sida på äventyrsbadet (som om det skulle behövas?). Och jag varnar er - akta er för vattenruschbanan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback