Tror du inte på kärleken?

Såg en dokumentär för någon dag sedan som handlade om att bli bortgift. Kanske vore något? Kanske skulle låta mina föräldrar leta upp någon som de tycker verkar någorlunda vettig och sedan sälja mig för ett ett par kameler eller något. Eller vid närmare eftertanke kanske det inte vore någon superidé förresten.. Haha! Nej usch, mina tankar kring ett liv i kloster verkar från den här synvinkel mer vettiga.  


Tror du inte på ödet? Tror du inte på kärleken?
"Kärleken bara förstör. Den man du gifter dig med är ditt öde. Man får ta den man blir tilldelad!"

"Flickan är varken skelögd, änka eller skild och dessutom djupt troende och fast i hyn - du har ingenting att kräva!"

Kommentarer
Postat av: malin

jag funderade med på att bli bortgift. snacka om enkelt. men samtidigt så tror jag att det finns någon för alla. och då menar jag någon som man väljer helt själv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback