Småstadstjej

Okej jag får väl medge en sak - jag är ett tvättäkta småstadstjej! Slog mig verkligen igår när jag, Mamma och Lillebror var på bio i Växjö. Mamma stod i kön för att betala våra biobiljetterna och väl framme lämnade hon fram pengarna utan att säga något. Hon bakom disken tittade lite frågande på mamma och undrade vilken film det var mamma skulle se. Mamma förstod ingenting och frågade till slut mig vad det var frågan om. "Jaha, du vet vi är från Ronneby och där finns det bara en bio per kväll att välja mellan!". Väl inne i biosalen letade jag fram våra platser,  och visade mamma var vi skulle sitta."Men måste vi sitta där? Vi kan väl sitta lite längre upp så slipper dem att flytta på sig för att vi ska komma förbi?" "Men mamma, vilken planet är du ifrån egentligen? Vi är inte i Ronneby nu, här finns speciella sittplatser!". Inne i stan såg mamma ut som en yr höna och förstod inte alls var vi befann oss trots att vi var mitt på gågatan. "Herregud vad mycket affärer här är!"

Jaja, jag får väl vara stolt över mitt ursprung! Växjö är ju inte direkt någon storstad det heller även om det är bra mycket större än Ronneby. Filmen som jag, Mamma och Lillebror såg var "Se upp för dårarna", en passande film för tre Ronneby-bor.

"Dårarna stängs! Se upp för dårarna!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback