Mördare!

Säga vad man vill om mig, men ärvt mormors gröna fingrar - det har jag i alla fall inte! Visst finns det blommor som är tåliga och som ska överleva det mesta, men tror ni att de överlever Camilla? Knappast! Har precis slängt ut en blomma som normalt brukar hålla sig ett par år men hos mig höll den max två månader. Nu har jag bara två små små gröna växter kvar här i lägenheten och de är så gott som döda de också. Sakta men säkert förtvinar de, tappar blad och vissnar bort.. Så ja, jag erkänner - jag är en växtmördare! Dock så gör jag inte det med uppsåt (lägg märke till ordet uppsåt!) - nej absolut inte! Jag tycker nog att jag vattnar mina blommor då och då.. Inte ska de väl ha vatten jämt heller?

Idag blir det i alla fall en liten hemfärd till Ronneby för att sedan anlända på Campus igen imorgon tillsammans med Brattan. Vad vi två ska hitta på en lördagkväll i växjö låter jag däremot vara osagt. Får la se vad som händer..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback