En grön liten växt

Har inhandlat en blomma! Stolt? Oja! Visserligen är det bara en liten garderobsblomma och ska jag vara helt ärlig så ser den ganska ynklig och fjantig ut. Tycker nästan lite synd om den lilla gröna växten som står i min bokhylla. Den vet ju inte vilket öde den väntar, vilken blomsterdödare den hamnat hos. Men jag ska försöka nu, mitt mål är att den fortfarande ska vara vid liv när jag beger mig till Ronneby för sommarlov. Eller kanske att den ska vara vid liv vid påsk i alla fall. Kanske är mer realistikst när jag tänker efter!

Har precis kommit hem efter en sväng i stan med Johanna och Malin. Tittade ut lite mer saker till våra fina overaller samt lunchade. Trevligt med lite sådana småaktiviteter - det är sånt som behövs för att man ska orka med veckorna.

Dags att plugga lite! Eller kanske skulle städa först? Ja, nu när jag fått min lilla garderobsblomma fick jag plötsligt en väldigt lust att piffa till det lite här. Och allt är ju roligare än att plugga.. förståss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback