dumma tankar

Usch, hamnat i något slags träsk.. Är så trött på allt och alla. Känslan av otillräcklighet är stor och orkar inte ta tag i någonting vettigt. Har precis kommit hem från en tre timmars lång promenad, bara jag och min mp3-spelare. Var skönt att bara komma bort från alla en liten stund, släppa allting och få vara lite ensam.

Ekonomi känns för tillfället som det mest meningslösa som finns för att inte tala om handelsjuridik. Behöver ha någon som rycker tag i mig och säger till mig på skarpen att nu Camilla får du allt ta och skärpa till dig. Läst fyra sidor idag. Wow vilken bedrift! Kan det vara 500 sidor till jag ska läsa eller? Det är under sådana här dagar som jag verkligen känner för att bli en av dem, en av dem som inte bryr sig ett dugg utan låter livet gå på utan en tanke på att man kanske borde skaffa sig en utbildning. Nej så får jag inte tänka, jag trivs ju bra i Växjö - mår bättre än på länge! Dumma tankar! 

Är dum mot alla andra också. Mamma vill inte annat än att prata om hur hon ska göra om i vardagsrummet. Vilken soffa ska vi ha? Vilken färg på väggarna? Ska vi flytta soffan dit bort istället tycker du? Vilka gardiner ska vi ha till? Jag brukar ju älska sånt här men inte just nu. Orkar inte tänka så mycket! Simon ville att jag och han skulle spela spel. Men snälla lilla Simon, inte idag.. Farmor var här och ville prata och kan ju inte påstå att jag var vidare aktiv i samtalsämnena. Suck! Skärp till dig för guds skull Camilla!

Jag måste ha något att se fram emot nu! Något som jag kan längta efter och som gör att jag lägger på ett kål och kämpar på. Något förslag någon?

Nej fy vilket negativt blogginlägg.. Ber så mkt om ursäkt för att ni fått läsa denna hemska text! Var god bortse från allt som står här.. Imorgon bitti blir det i alla fall Växjö som gäller och jag hoppas och tror att allt kommer att bli mycket bättre då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback