Var det värt det?

Antar att mestadelen av julen nu är förbi. Allt julstök, all julstress, alla pengar som gått till julmat, julklappar, julgran, julpynt m.m. - var det verkligen värt det? Jo på det hela taget har det varit en bra jul och det som har varit mindre bra har bara berott på en person; mig själv!

Julafton var precis som en julafton ska vara. Mat i mängder, en tomte som skrockade i gungstolen, barns tindrande ögon (hrm, de små liven kanske inte är barn längre?), Kalle Anka på tv:n och julklappar i massor. Alla blev nöjda och glada (förutom Simon som tjurade i det tysta en stund för att han inte fick någon bärbar dator - hur kunde tomten glömma det, han är ju trots allt tio hela år, hrm!)

Juldagen spenderades hos Mormor och Morfar på dagen (precis som vanligt) där hela tjocka släkten befann sig. Fick en överraskande julklapp av mormor och morfar och givetvis mat i mängder. På kvällen bar det av mot Nättraby för FEST! Sing Star på schemat och givetvis väääägrade jag - aldrig i livet att jag tänker sjunga! Hrm, ngt glas senare sjöng jag för fulla muggar. Varför, varför, varför.. ??! Kul afton var det i alla fall som avslutades med en utgång i Staun (dock en ganska kort utgång). Sov gjorde jag också i Nättraby, Josse och Jim sov på soffan och jag sov själv i deras dubbelsäng (era puckon!).

Idag har jag och Josse varit på annandagsrea inne i Karlskrona. Bara att konstatera; jag är ingen rea-människa! Folk överallt, kunde inte koncentrera mig på kläderna, kände mig allmänt förvirrad och stod bara och stirrade på alla ha-galna människor. Köpte mig till slut ett linne (som jag vägrade prova, aldrig att jag tänker ställa mig i kön till provrummet OCKSÅ!).


Ensam hemma just nu (det är därför datorn är ledig). Skönt med en liten stund för mig själv. Få lyssna på MIN musik och bara.. ja bara vara! Någon fest blir det inte ikväll för min del, det räckte bra med gårdagen (huvudvärken gör sig fortfarande lätt påmind). Blir nog film i afton, det känns precis lagom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback