Tomten hem till oss

Tio dagar kvar nu, tio ynka dagar.. Kollade in lite bilder från fjolårets julafton. I år kommer dock julafton att bli lite annorlunda - givetvis ska den firas tillsammans med familjen och med farmor och farfar (det är det som är riktig jul!) men även ihop med Halmstadskusinerna. En jultomte ska vi dock ha - i annat fall kommer jag definitivt att sätta mig på tvären. Vad är en julafton utan tomten? Vad är en jul utan den där pirriga känslan (som uppkommer trots åldern!) då tomtefar knackar lite lätt på rutan och man ser honom vandra där ute i snön med sin lykta..?

Här har vi jultomten från år 2006. Av någon anledning hade tomte-far bestämt sig för att bli sponsrad av ICA Maxi Stormarknad Ronneby detta år. Dessutom var tomten otäckt lik min mor på rösten (som vid just detta tillfälle var tvungen att rycka in på jobbet). Någon vidare vacker tomte det här året var det inte (tomteluvan åkte av gång på gång), men så länge tomten faktiskt dyker upp hos oss ska jag inte klaga!


image446


 

Snart så kommer tomten hem till oss..



 


Kommentarer
Postat av: Fridah

** ååh segt..
de är förfärligt jobbigt att vara förkyld :(

Postat av: Fridah

** ååh segt..
de är förfärligt jobbigt att vara förkyld :(

2007-12-14 @ 08:53:18
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback