Livet i Blekinge

Knappast pigg och utvilad efter helgen - är så trött att jag inte orkar med mig själv. Är ett vandrande åskväder som slår blixtar omkring så fort någon säger emot mig. Även regnväder drar jag med mig, storar regndroppar som rullar ner för kinderna - just bara på grund av att jag inte orkar med varken mig själv eller någon annan. Behöver bara sova..

Har i alla fall varit en trevlig helg, så pass trevlig att tentapluggandet har blivit minst sagt lidande. Hur tänkte jag egentligen? Ut både på fredagen och lördagen trots att jag har tenta på onsdag och trots att jag knappt vet vad kombinationer och permutationer är för något - illa, mycket illa!

Nog med klagande, familjen här hemma har tagit emot nog med skit från mig idag. Ska istället sammanfatta trevligheterna från helgen. I fredags var jag ute på studentpuben i Karlskrona tillsammans med Anton och hans kompisar. Visserligen var jag nykter chaufför men det gjorde mig inte det minsta, var så facinerad av själva lokalen och de människor som rörde sig där inne. Jag trodde att folket på Campus i Växjö var allt annat än pryda men ack så fel man kan ha. Inte ofta man kan se så många udda människor på en och samma plats. Och själva lokalen - det var mer som en riktig studentlokal medans Sivans och Stallarna (missförstå mig inte; jag gillar dessa ställen!) liknar mer vanliga pubar, som de som finns inne i stan. Hur som helst, kvällen var mycket trevlig och Özz (som körde stand-up-framträdande) var mycket bra! Trots protestester från min sida (jag dansar inte nykter!) blev jag efter många om och men även uppsläpad på dansgolvet. Vad gör man inte när man har en personlig handväskbärare och dessutom en manlig sådan (eller nåt!). HAHA! Träffade även Ida (Johannas kompis) som hälsade så mycket till kära Nisse!

Gårdagen var till en början en vanlig Ronneby-dag (dock inget plugg!). Mamma har varit bortrest på personalresa under hela helgen så när jag kom hem blev jag den självklara kocken till grabbarna. Blev spaghetti och köttfärssås och Matte sa förnöjt under måltiden "Det här gjorde VI bra syrran!" Ööh, vi? "Ja, jag hjälpte ju till, jag la ju i pastan i det kokande vattnet!". Hm, STOOORT!

Senare på eftermiddagen blev det en tripp till Nättraby där det vankades 20-årsfest. Serverades smörgåstårta, allmänt känt att jag inte äter detta (förutom som fyllemat, hrm!) utan jag höll mig istället till mina cider. Hehe. De lite äldre (dvs. större delen av släkten) begav sig hemåt efter ett tag och festandet kunde börja på riktigt. Jim förälskade sig i en mycket fin liten haklapp med texten "Fredag" och till detta bar han sina fina hawaii-shorts (då han lyckats spilla ner sina jeans). Emelie var lite glad i hatten och skulle berätta om en utomordentlig bra raggningsreplik "ööhh.. man säger typ vad snygg du är när du är ful.. eller nej vänta.. vad snygg du är när jag är full!". Haha. Efter en märklig förfest med märkliga människor (hehe) blev det utgång i stan. Många bangade men kvar blev i alla fall jag, Josse, Josse och Emelie. Blev en inte alltför sen afton och jag och Josse somnade sedan i Jims och Josses säng medans Jim fick ta soffan (trots att JAG ville sova där!).

Om någon timme väntas hemfärd till Växjö. Skönt att komma upp dit igen, behöver min ensamhet. Egentligen är det väl julskyltning i afton men tror att jag ska göra ett avsteg från mina traditioner (ska himlen trilla ner också?) och hoppa detta i år, har ingen lust att traska omkring där i regnet. 

Det var nog allt jag hade att säga för denna gången. Om du verkligen har läst ända ner hit och inte tröttnat någonstans i början måste du vara en totalidiot eller så saknar du bara allmänt ett eget liv. Hehe.  

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tycker min raggningsreplik var bäääst.. Och smörgåstårta som fyllemat, det funkade ju faktiskt eftersom man var riktigt hungrig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback