FULLSATT!

"FULLSATT!" stod det på dörren. Vi anslöt oss till de få som stod utanför dörren och bakom oss bildades sakta men säkert en lång kö. Utanför dörren stod en vakt med armarna i kors, om det var för att han frös eller för att han skulle se lite tuffare ut får dock utelämnas. Då och då fick vakten säga till människor som försökte ta sig in "Det är är fullt. Nej jag kan inte släppa in dig, det får jag inte. Jo men som du ser är det en hel kö bakom dig. De vill givetvis också in. Nej, det är bara att ställa sig sist i kön." Muttrande och sura miner fick den stackars vakten utstå. "Jaha nu finns det plats till sex till personer!". Sex fräcka människor tryckte sig förbi från sidan. Protester hördes från kön men vakten såg mest maktlös ut. "Ni får visa armbågarna mer nästa gång" sa han uppfrodrande innan han försvann in genom porten. Efter en stund kom han tillbaka igen och sa "Finns plats för två till!". En mindre fräck dam sa "då är det de här tjejernas tur nu!" och in kom vi..

Nej, det är inte kön till en nattklubb jag pratar om nu utan kön in till kyrkan för att få se luciatåget! Har aldrig tidigare köat för att få komma in i kyrkan (de få gångerna jag faktiskt är där) och aldrig tidigare har jag stött på en kyrklig dörrvakt. Någon gång ska väl vara första gången kanske.. Fint luciatåg var det i alla fall!

Chefen ringde idag. Ännu mer jobb under lovet och dessutom på den dagen då jag skulle klippa mig - denna efterlängtade klippning blev nu inställd. Suck! Men pengarna behövs, får fokusera på dem.. pengar, pengar, pengar!



Vet inte längre. Allt känns bara så.. fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback