Dan före julafton

... det vill säga "Dan före dopparedan".. Jag och lillebror Simon har precis klätt granen. Just nu väntar jag bara på att mumien Mathias ska vakna, öppna dörren till sitt rum, se granen och skrika "Vad fan har ni gjort?!!".
 
Dagarna bara rullar förbi. I fredagskväll var det lill-julafton med en viss filur med julklappsutdelning och dylikt. Gårdagen bestod av en låååång sovmorgon, lite fix och don och ett samtal från jobbet:
- Vi saknar dig här..
- Va? Börjar jag inte 16.00?
- Nä.. 15.00..

Fan! Iväg i en väldigt fart och sedan var jag allmänt stissig och efter hela dagen. Kvällen spenderades här hemma med mor, far, lillebror och tv:n.  

Ännu lite mer jobb ska det bli idag (planerar att komma i tid denna gång!), sista julklapparna ska slås in och måste även se till att plocka iordning i mitt rum (order från mor). Klarar inte av små utrymmen, när det inte finns någon plats att lägga kläderna, för var hamnar de då? Jo på golvet givetvis!

Simon står nu bakom mig och vill att jag ska flytta mig från datorn. Jag hann före honom idag - enda chansen att få tillgång till datorn annars är den alltid blockerad av antingen Mathias eller Simon. Förstår inte hur de orkar sitta här hela dagarna och dryga.. Men nu är det ju jul och då måste man vara snäll (hoppas tomten läser detta) så som den goda storasyster jag är ska jag givetvis göra plats för min käre lillebror.

God Jul på Er!

image490

image491

Ingen vidare bra kvalitet på dessa bilder, glömt kameran hemma (i Växjö) så fick ta min mobilkamera
 - man tager vad man haver!

Kommentarer
Postat av: Gubben

God Jul !
fin Gran!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback