Vågar du?

Jag är känslosam när det gäller djur - jag erkänner det! Jag är jätte vek och blir väldigt svag av att se små försvarslösa djur lida, även sådana djur som i mångas ögon är obetydliga. Minns en gång när jag var sju år gammal och min lillebror och hans kompis hade förklarat krig mot myrorna som hade sitt bo på berget precis utanför vår tomt. "DÖ!!!" skrek de samtidigt som de försökte stampa ihjäl de små försvarslösa stackarna. Tårarna rann längs mina kinder och jag bönföll mamma att hon skulle säga till killarna att sluta. Myrorna har också ett liv och Mathias och Emil har inte rätt att döda dem bara för att en myra hade råkat bita Emil i foten!

Än idag blir jag upprörd när någon slår ihjäl eller plågar ett djur helt utan anledning. Okej, idag börjar jag ju inte gråta bara för att någon trampar ihjäl en myra men visst blir jag upprörd när man hör talas om alla försvarslösa hundar, kor, katter, kaniner m.m. som har plågats till döds av hänsynslösa människor. Samtidigt får jag väl också ta i akt och erkänna att jag än idag faktiskt har svårt för att döda ens en fluga..

Här är en länk som jag tycker att ni ska kolla in. Själv har jag inte vågat kolla på hela utan bara vissa delar, jag är inte tillräckligt modig för det utan alldeles för känslosam.. Vågar du?

http://video.google.com/videoplay?docid=-1282796533661048967&q=earthlings


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback