Påsk

Tankar som rör helgen; ledighet, hemresa, festa, träffa vänner, familjen, släkten, sova..

Men vänta lite, det är ju faktiskt påsk också! Ni vet, då man ska dra fram påskpynt, bli tilldelad en skattkarta och ge sig ut på påskägg-jakt, klä ut sig till påskkärring m.m. Var är allt prat om det? Vi ska ju längta efter påskharen och leta fram våra färgglada påskkärringskläder - eller?

Antar att vi har blivit för gamla för det också trots att jag för ett antal år sedan lovade mig själv att jag aldrig skulle bli FÖR gammal. Inte för att jag inte tänkt fira påsk i år, för det ska jag, bara det att jag inte längre längtar efter de sakerna som jag en gång gjorde. Tiden går och människor förändras trots att man en gång sa att man aldrig skulle göra det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback