Påsk på hemmaplan

Imorgon bär det av mot Växjö igen men just nu befinner jag mig fortfarande på hemmaplan i Ronneby. Helgen har gått fort, väldigt fort, men känns ändå som om det är väldigt mycket som har hänt. Jag förstår inte hur jag alltid lyckas krabba till allting och den här gången har jag väl ändå slagit rekord? Rädd är jag, livrädd! För vad kan man ju egentligen fråga sig men svaret på det är förmodligen något som inte går att uttrycka i ord. Förutom rädd är jag dessutom allmänt förvirrad och förstår egentligen inte vad jag håller på med. Varför, varför, varför.. ??

I mångt och mycket har jag i alla fall haft en toppen-helg! Jag har träffat familjen, Josse, Jessie, Lovisa, Brattan, mormor och morfar, ett antal kusiner m.m. Två utekvällar i Karlskrona har jag lyckats få in. Fredagen blev kanske inte riktigt som tänkt men väl så minnesvärd. Jag och Lovisa var väl lite halvt onyktra redan innan vi druckit en droppe. Hm! Under lördagen lärde jag mig att Lovisa beter sig betydligt onyktrare i nyktert tillstånd så att gå ut med en nykter Louie är inte att rekommendera. Haha! Misshandlad har jag också blivit, eller det ser i alla fall ut som det. Har flera stora blåmärken längs hela armarna och är förbaskat öm. Dumma dig!

Ser i alla fall fram emot en resa tillbaka till Växjö även om Ronneby-vistelsen har varit välbehövlig. Min nya lilla kompis ska också följa med till Växjö, min glittriga ödla! Snart ses vi igen kära Campus och dumma kalkylering!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback