10 år sedan..

Klockan är 6.30, vaknar av att någon pussar mig på pannan. Öppnar försiktigt ögonen och kisar mot gestalten som sitter på min sängkant. Vem är det? Nämen farmor, vad gör hon här? Mamma och Pappa har åkt till BB? Sätter mig fort upp i sängen. När då, när åkte de dit? Telefonsignalen ekar i hela huset, farmor tar ett väldigt skutt från min sängkant och fullständigt kastar sig på telefonen. Det är pappa i luren, så klart! Farmor pratar en liten stund och lämnar sedan över telefonen till mig. "Du har fått en lillebror!". Lämnar över telefonen till farmor igen. Ute i hallen visar sig plötsligt en annan gestalt, en liten yrvaken kille som vaknat av telefonsignalen. Han kliar sig i ögonen och undrar vad är för liv. "Mathias, vi har fått ett syskon!". Vad blev det för något frågar han och hans ögon blir plötsligt stora som tefat. "En lillebror!". Ut kommer ett vrål och sedan springer Mathias in i mammas och pappas sovrum och börja hoppa i deras sängar. "JAAA!! En lillebror.."

10 år sedan nu.. Lille Simon har nu nått åldern på tio år. Tänk vad tiden går! Minns när jag, Pappa och Mathias var och hälsade på Mamma och lillebror på BB för första gången. Han var så liten, så otroligt liten där han låg i Mammas sjukhussäng. Men det var då, nu är han en stor kille som till och med skaffat flickvän - det ni!

Fast minstingen i familjen förblir han ju alltid, lill-killen som alltid har huvudet på skaft. Ett stort grattis till min absoluta favoritkille!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken härlig berättelse! fick mig att tänka på precis samma sak. Fast i mitt fall var det mormor som satt på min sängkant och berättade att jag hade fått en lillebror. Oj vad tiden går fort för han är redan 16 år :).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback