Juletid

Varför är det mycket lättare att förlåta och glömma vid juletid? Man hamnar i en stämning då allt som man normalt ogillar och retar sig på plötsligt känns väldigt oviktigt. Vill bara glömma, lägga allt bakom sig och se framåt! Vill stryka ett streck över allt dåligt och bara börja om på nytt. Härlig känsla, underbar sådan! Bara gå runt och vara glad, känna julstämningen och se alla barnens ögon glittar (även mina antar jag!).

Ändå är inte julstämningen för mig på topp just nu precis. Känns konstigt att det bara är ett fåtal dagar kvar till julafton, den finaste dagen på året, och jag befinner mig i Växjö. Men på torsdag är det hemfärd som gäller - ska bli så skönt!

Imorgon är det dock tenta. Borde väl plugga just nu antar jag men orkar inte. Vill bara ha jullov och ingenting annat! Så mycket att se fram emot just nu. Jullov, julafton, juldagen, nyårsafton, Stöten m.m. Åh, vad jag älskar mitt liv just nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback