Några minuters egentid

En kopp kaffe framför Nyhetsmorgon. Tystnad. Det hör då inte till vanligheterna. Tilde tar en förmiddagslur i sin säng istället för i vagnen. Jag ville helt enkelt inte ut och promenera en långpromenad i blasket. Vi ska ut ändå, mot sångstunden, så snart hon har vaknat. Allt ligger förberett inför promenaden. Som småbarnsförälder är det a och o att ständigt ligga ett par steg före. 


Helgen har bjudit på firande av Niklas mamma, en tur till Ronneby för att hänga med mina föräldrar, kompishäng och en tur till Backaryd för att hälsa på min mormor och morfar. En lite lagom lugn helg med andra ord. När jag inte jagar Lillan (som med allt högre fart tar sig framåt) så funderar och planerar jag inför våren. Så många projekt jag vill ta tag i, men begränsningar av både tid, ork och kassa. Prioriteringar. Drömmar. Planer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback