Nytt projekt på G

Igår var det verklig en härlig vårdag. Jag kom aldrig till Blekingeplantan, men jag höll på i trädgården dagen lång ändå. Gav perennerna till omtanke och började sedan att röja. Från början var tanken bara att jag skulle "fixa till lite" i den delen av trädgården som har stått helt orörd sedan vi flyttade in. Men ju mer jag höll på desto fler idéer fick jag till vad vi kunde använda denna yta till. Slet och drog en hel dag tills händerna var alldeles svullna och mina kläder fulla med taggar från taggbuskarna. Gjorde förmodligen av med mer kalorier igår med trädgårdsarbete än i torsdags när jag sprang en mil. Så ja, en hel del ris blev det och nu har jag tydligen satt igång ett projekt som jag inte alls hade tänkt till en början. Behöver en grävare, fyllnadsmaterial, grus och pallkragar... Det här ska bli skoj! 

Igårkväll blev det grill och vin - middag för sex hemma hos oss. En trevlig kväll. Idag blir det påskfirande hos mormor och morfar med hela tjocka släkten. Glad påsk på er idag - hoppas att ni får ett välfyllt påskägg eller två! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback