När lugnet har lagt sig på ön

Söndagskväll och jag har en sådan där skön känsla i kroppen efter en bra helg. Man får så mycket gjort så fort solen tittar fram, energinivån på topp!

I torsdags hämtade Sambon hem en båt. Jo, en båt. Undrar om jag kommer att få träffa honom något överhuvudtaget i sommar, eller om han kommer att bli fiskare på heltid. Fast å andra sidan har jag ju ingenting emot att ta båten till en liten kobbe och spendera en varm sommardag där, så jag kan nog följa med emellanåt. Så ja, mycket putsande på den där båten har det blivit i helgen. Men mest för Sambons del, jag har riktat min uppmärksamhet mot trädgården istället. Nya krukor har inhandlats, samt lite nya blommor. Har satt potatis och lök, samt sått dill och planterat om jordgubbsplantorna - så vi ska nog hålla oss mätta i sommar också. Har grävt upp maskrosor till förbannelse och sedan fyllt igen alla hål med ny jord. Men det här med att få till den perfekta gräsmattan - det har jag ner för länge sedan. 

Utöver arbetet i trädgården och med båten har vi hunnit med att vara lite sociala också. Efter en middag för två i fredagskväll så fick vi lite sällskap här hemma av tre Hasslöbor (och en hund). Blev ett sällskap som stannade till framåt småtimmarna. I lördagskväll bjöds det på en trevlig middag i Björkenäs hos Hanna och Chrille. Tack för det! 

Nu taggar vi inför en ny vecka. Jag känner mig hoppfull om att få mycket gjort! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback