När liten blir stor

Godmorgon Lördag! Att vakna av att solens strålar letar sig in mellan gardinerna är en fin känsla. Det är annat än att vakna av en tjutande larm klockan fem på morgonen, varje vardag hela veckan. Helt klart. Att dessutom få starta dagen lite lugnt med en kopp te framför Nyhetsmorgon är nog den bästa lyxen som finns. 

Det har varit en intensiv vecka, en väldigt intensiv vecka. I torsdags när jag kom hem från jobbet så droppade jag alla väskor och påsar i hallen, la mig direkt på soffan och sov. En bra stund. Morgonen därpå märkte jag att bilnycklarna satt kvar i den olåsta bilen. Som sagt, det har varit en intensiv vecka. Förberedelser inför tertialbokslut och prognos har blandats med storbesök från Ryssland och Ukraina. Många långa arbetsdagar blev det - så ja, det känns extra fint att det är lördag idag! 

Igår fyllde Lillebror Simon 18 år. Mycket märkligt. Jag menar, är den lille knatten så gammal - hur gammal är då inte jag?! Men minstingen i familjen förblir ju ändå minstingen (bara det att man nu kan ta ett glas ihop på puben). Hela familjen (!) firade Lillebror hemma hos oss igårkväll. Blev Doppet-pizzor och kladdkaka - ett försök att få till Simons favoriter. Imorgon väntar mer firande, då tillsammans med hela släkten. 

Ha en fin helg! 
Lillebror Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback