25.

 Att få sätta sig ner efter jobbet, med en tidning, en kopp kaffe och en liten chokladbit, samtidigt som man blir ompysslad - det är lyx det! Ju äldre man blir desto mer uppskattar man kanske det här med att gå till frisören. Idag tycktes jag nämligen uppskatta det lite extra, och mycket riktigt blir jag ju också ett år äldre under morgondagen. Min födelsedag. Förr var var den förknippad med en kittlande känsla, men den har numera en annan betydelse. Åldersnojja? Nej, men jag kan inte längre se poängen med att fira att man har blivit ännu ett år äldre. Men något ska jag ju såklart hitta på imorgon - en middag för två på Antons är inbokad. Lite lagom för en gamling som mig. 
 
Det var vad 25-åringen hade på hjärtat denna afton. Återkommer när det är definitivt att jag är närmre 30 än 20.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback