Växjövistelse

Hemkommen från ett dygn i min gamla hemstad Växjö. För er som liksom mig flyttade ifrån Växjö i somras kan jag informera om att det mesta var sig likt. Regnet öste ner (som vanligt). Alkoholen flödade (som vanligt). Biblioteket var sig likt. Ja, livet på Campus tycks rulla på med eller utan mig. Märklig känsla. Eller nej, en stor förändring upptäckte jag till min fasa. Priset på dumlekolorna på biblioteksfiket hade ökat med 100 %, det vill säga från en krona stycket till hela två kronor stycket. Det är sannerligen inte lätt att vara student nu för tiden.

Blev lite festligheter igårkväll med världens bästa Anna. Först mys med vin, räkor, ost och kex, en liten förfest hos Andy och sedan utgång i stan. Skoj! Idag på förmiddagen blev det frukostdejt med Jossan på biblioteksfiket. Orden flödade som aldrig förr. Avslutade Växjövistelsen med lite thaimat från Hot Wok vid Oxtorget. Ett mycket bra (och otroligt gott) avslut på en fin vistelse. Tack ni fina!


Myskväll med fina kusin Anna

Frukostdejt med fina Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback