Rutiner

Rutiner. Älskade och hatade på samma gång. Det är en trygghet att veta vad som ska göras, när det ska göras och hur det ska göras, samtidigt som man vissa dagar kan hata den totala avsaknaden av spontanitet. Mitt liv består för tillfället av väldigt mycket rutiner. Nu när jag har varit ett tag på BTH har jag även utvecklat en hel del arbetsrutiner. Att plocka ur diskmaskinerna samt plocka undan i köket på jobbet har blivit en av mina morgonrutiner, det första jag tar mig för när jag kommer till jobbet. Varför vet jag inte för vad jag vet är det inget som ingår i min arbetsbeskrivning, men trivs väl helt enkelt med att plocka lite det första jag gör för att sedan gå på det administrativa arbetet.

Just nu försöker jag även att utveckla fram lite nya rutiner, som det här med att träna. I Växjö fick jag trots allt ihop det där med träning och plugg ganska bra de sista åren och jag hoppas på att få ihop allt lika naturligt i mitt nuvarande liv. Tydligen behöver man göra samma sak 21 gånger innan det har blivit en riktig vana. Gäller alltså att kämpa på ett par veckor och sedan kommer allt ske betydligt mer naturligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback