Brevbärarens överraskning

Väl hemma från jobbet idag möttes jag av två brev på soffbordet som var adresserade till mig. Två ganska besynnerliga brev.

Brev 1:
Försäkringsbrev. Tydligen har jag en bilförsäkring på en Fiat. Kan vara bra att ha tänker kanske du. Frågan är vad jag ska med det till (och dessutom betala för det) när jag inte ens äger en Fiat?

Brev 2:
Pensionsbrev. Blev informerad om att beräknad pensionsdag är 1/11 2051. Inte utan att man känner sig lite stressad.

I övrigt flexade jag hem lite tidigare idag då kroppen känns tröttare och tyngre än vanligt. Tänkte att det vore bra med en vilokväll för att kurera mig innan jag blir sjuk på riktigt. Nu har dock klockan runt halv sex och jag känner mig mest bara rastlös efter att ha både handlat, dammsugit och ätit (samt haft ett telefonsamtal om bilföräskringen). Rensa garderoben kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback