Ny på jobbet

Första dagen på nya jobbet är avklarad. Varit en givande och trevlig dag. Under dagen har ord som kaizen, målkostnad, balance scorecard och OH-kostnader bara haglat som om de vore självklara. Kul att få användning av sina ekonomikunskaper (och vem hade kunnat ana att ett Ronnebyföretag var så inne på Kaizen costing)! I övrigt har jag fått en detaljerad privatvisning av alla maskinerna i produktionen (då min kollega tyckte att det var en skandal att jag aldrig varit och tittat i fabriken) och det går inte annat än att vara mäktat imponerad. Imorgonförmiddag ska jag få jobba lite själv med det jag har lärt mig under dagen. Känns kul och spännande! Kan nog bli en bra jobbsommar det här ändå..

Ikväll blir det mys i Nättraby. Kan behövas en kväll som denna då alla nya kunskaper snurrar i skallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback